הצלחה בלימודים? ככה תעשו את זה נכון. ד"ר מיכל שרייבר, ראש המינהל האקדמי ובית הספר לתארים מתקדמים במכללת תלפיות לחינוך מציגה כללי זהב שיסייעו לכך לצלוח את תקופת הקמפוס . לגזור ולשמור.

ברוכים הבאים לעולם האקדמי. אם התחלתן ללמוד במכללה ככלל ובמכללה לחינוך בפרט הדבר הראשון שבוודאי הבחנתם הוא שזה ממש אבל ממש לא בית ספר. גדול יותר, מהיר יותר, מאמץ יותר.

איך שורדים ובהמשך גם נהנים מכל רגע ורגע במבוך הנקרא אקדמיה ומהם כללי הזהב להצלחה בלימודים?

✅כלל ראשון: תגיעו סקרנים מתוך רצון ומוטיבציה ללמוד. בלי זה, לא ילך. הלמידה באוניברסיטה משולה לריצה לטווחים ארוכים. שלוש או ארבע שנים הם הרבה מאוד זמן ולפיכך "הדלק" הנפשי שלכם או הרצון ללמידה חייב להספיק לא לשמונה ימים אלא להרבה יותר. ניסים תזכרו מתרחשים רק בחנוכה.

✅כלל שני: חלוקת הזמן. חלקו את המטלות והמשימות ליומי, שבועי וחודשי. בדקו מה דחוף יותר ומה פחות. מה עיקר ומה כרגע תפל. אין צורך ללמוד עד מאוחר בלילה ולחזור למחרת הבוקר טרוטי עיניים וחולמי חלומות. בניגוד לבית הספר, אין ציון על שקידה. יש ציון על עבודות ומשימות שניתנות לפרקי זמן ידועים.

✅כלל שלישי: השתדלו ללמוד כיצד ללמוד. מתרכזים רק בשקט? מצאו לעצמכם את המקום הנוח והשקט בספריה. בעיות קלות של קשב וריכוז? השתדלו לכתוב בעצמכם את שנאמר בהרצאות והקדישו עוד כמה דקות לאחר השיעור כדי לעבור על החומר ולהפנימו. השתדלו בראשית הדרך ללמוד לבד ולא בקבוצות כדי לסגל הרגלי למידה.

✅כלל רביעי: ערכו בימים הקרובים סיור רגלי בכל נקודות המפתח שבלעדיהם לא הייתם נקראים סטודנטים: בכיתות הלימוד הרלוונטיות, בספריה, דיקן הסטודנטים, מזכירות פקולטה, אגודת הסטודנטים וכן גם בקפיטריה. ההפסקות כך תרגישו קצרות מאוד והמשימות רבות.

✅כלל חמישי: זכרו שאתם לא בתחרות עם אף אחד. היו סלחנים לעצמכם. לוקח הרבה זמן להיכנס לעניינים ולפיכך אין צורך להתייאש מעומס או מציון גרוע. זכרו שאלה שנים שיעצבו את חייכם ובפרספקטיבה לאחור בעוד 3 או 4 שנים כשתגיעו לקו גמר, תתחילו מן הסתם, להתגעגע לשנה הראשונה.

הכותבת ד"ר מיכל שרייבר הינה מרצה לתואר שני בחינוך.

מיכל שרייבר
ד"ר מיכל שרייבר ממכללת תלפיות. כך תייצרו הצלחה בלימודים צילום דוברות מכללת תלפיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *