מה לומדים בתחום לקויות למידה? מהם תנאי הקבלה? מה זה בכלל לקויות למידה? ומה ניתן לעשות עם תואר בתחום? המדריך המלאה של פורטל ystudy לחינוך ואמנות לבחירת לימודים בתחום לקויות הלמידה.

מה זה בכלל לקויות למידה (ל"ל)?

לקות למידה הנחשבת כלקות השכיחה ביותר במערכת החינוך. הינה הפרעה נוירולוגית התפתחותית הפוגעת בתפקודי למידה בסיסיים כגון קריאה וכתיבה. הלקות מקשה על תהליך הלמידה של התלמיד הלוקה בה הן לרכוש מיומנויות לימוד והן ללמוד חומרים חדשים (בכפוף לסוג ורמת הלקות) ומקשה עליו לבטא את הידע והמיומנויות המצופות לאנשים בשכבת הגיל שלו.

בין היתר נכללים בהגדרה לקות למידה קשיים כגון: הפרעות קשב, היפראקטיביות, לקות שפתית, דיסלקציה, דיגרפיה, דיסקלקוליה ועוד.

ככל שהטיפול בלקויות הלמידה יחל מוקדם יותר כך התלמיד יוכל להגיע למיצוי של יכולותיו ולקבל התאמות פרטניות כדי לעמוד בדרישות מערכת החינוך.

 

מה לומדים בלקויות למידה? 

התכנית מיועדת להכשיר מורים-מומחים מובילים בתחום תכניות התערבות דינאמיות בקרב ילדים עם לקויות למידה.
1. בתכנית לומדים העמקה וחיזוק עמדות מכילות ומכבדות בקרב הסטודנטים הלומדים בתכנית כלפי תלמידים עם לקויות למידה והפיכתן לתפיסות עולם מוצקות, המאפשרות הנחלתן בסביבה החינוכית.
2. מתמחים בהכרת מודלים להתערבות ותכניות התערבות בעבודה עם תלמידים עם לקויות למידה.
3. מתנסים בהיכרות מעמיקה עם השלבים של תהליך ההתערבות הדינאמית והתנסות בה.
מתוודעים למחסומים רגשיים, הנעתיים וחברתיים של תלמידים עם לקויות למידה, ולקיחתם בחשבון בתכנון תכניות התערבות דינאמיות.
4.מכירים את מכלול הגורמים השותפים לתהליך החינוכי בבית הספר ומחוצה לו ופיתוח מיומנויות של עבודת צוות סינרגטית שתסייע לקידום תלמידים עם לקויות למידה.
5. משכללים היכולת המחקרית והאוריינות האקדמית של הסטודנטים שיהיה בהן כדי לתרום לעבודתם, תוך חשיפתם למחקר עדכני העוסק בתחום לקויות הלמידה.

מה כוללת ההכשרה בלימודי לקויות למידה?


הלימודים כוללים התנסות בשיטות מחקר, אוריינות אקדמית ופרקטיקה בתחום תכניות התערבות. כמו כן לומדים כיצד לממש הכלה של תלמידים עם לקויות למידה, לבצע התערבות מותאמת בקריאה ובכתיבה ובמתימטיקה.

במהלך הלימודים מתבצעת היכרות עם טכנולוגיות המסייעות לתלמידים עם ליקויי למידה, שיטות לפיתוח כישורי למידה וחשיבה. הכרות עם הפתרונות בתחום החברתי-רגשי להכלת תלמידים עם לקויות למידה וכמובן פרקטיקום.

לימודי לקויות למידה
לימודי לקויות למידה. אילוסטרציה. צילום pixbay

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *